Hotstone behandeling:

Dit is een relatief nieuwe vorm van massage in Europa, terwijl het al eeuwen oud is. In Engeland gebruikten ze eeuwen geleden de "Holdstones".  In Azië en India waren de stenen de voorlopers van de acupunctuur-naalden. In Amerika wordt het al eeuwenlang door de indianen gedaan en ook Japan heeft zijn eigen vorm.

Hot Stone Massage is een gecombineerde vorm van intuïtieve massage, thermotherapie en aromatherapie, vanuit de gedachtengang "Geest, Ziel en Lichaam zijn één". De massage heeft een diepe ontspannende en helende werking. De thermotherapie kan naar behoefte bestaan uit hete, warme en koude stenen.

Oorkaars-behandeling :

De oorkaars-therapie is een oeroude therapie vorm. Het wordt met name gebruikt bij reflexzonetherapie, acupressuur, lymfedrainage en energetische therapie. Het is een warmtetherapie, die pijn verzacht, het lichaam ontspant en de doorbloeding stimuleert wat belangrijk is voor het genezingsproces. Het geeft een
aangename warmte en  vermindert pijn- en druk in de oor-, voorhoofd- en bijholten.

Dit kan een vrijere neusademhaling en een beter geurvermogen tot gevolg hebben, ook bij een tot dan toe verstopte neus. Bovendien geeft deze ceremonie een heerlijk gevoel van ontspanning en geborgenheid.

Door de directe werking van de kruiden op het zenuwstelsel van het lymbische systeem is het mogelijk om meerdere klachten te behandelen.  Voorafgaand aan deze behandeling geef ik een zachte en ontspannende energetische hoofdmassage.

Een aantal veel voorkomende klachten die ik kan behandelen zijn:

• irritaties aan het oor-, neus-, voorhoofd- en bijholten
• hooikoorts
• oordruk (dichtslaan van het oor)
• oorsuisen
• drukregulatie bij hoofdpijn
• migraine
• bijholte-ontstekingen
• verkoudheid en griep
• keelpijn, ontstoken amandelen
• doorbloedingsstoornissen van het oor
• hyperactiviteit
• stress
• nervositeit, angsten, depressies
• slapeloosheid

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een aantal gevallen mag deze therapie niet worden toegepast (contra indicaties):

• geperforeerd trommelvlies
• geïmplanteerde gehoorbeentjes
• ontsteking van het buitenoor en middenoor

Ik gebruik enkel organische kaarsen van biologische bijenwas en biologische ongebleekt linnen. De natuurlijke kleur en de geur van de honing van de kaarsen zijn te wijten aan de organische ingrediënten van hoge kwaliteit. De kaarsen zijn handgemaakt zonder additieven of kleurstoffen en bevatten verschillende zuivere etherische oliën. De damp van de gebruikte etherische oliën kan de symptomen verlichten in de volgende gevallen:

Oorkaarst-herapie is een aanvullende therapie en  geen vervanging voor professioneel medisch advies. Bij twijfel over uw gezondheid - raadpleeg uw therapeut of arts!

• De massage voorafgaand aan de oorkaarsentherapie vindt plaats op de hoofdhuid, nek en hals. Kleding mag u desgewenst aanhouden
  • Geen sieraden
  • Geen overmatig gebruik van parfum of deodorant gebruiken
  • Tijdens massage mobiele telefoon UIT
  • Eventuele zwangerschap, allergieën en/of lichamelijke klachten melden.